Kecskés Mónika
Tanulmányok:
- Koninklijk Conservatorium Antwerpen (Antwerpeni Királyi Konzervatórium) – Csembaló mesterszak
- IMEP – Institut supérieur de Musique et de Pédagogie (Namuri Királyi Felsőfokú Zene- és Pedagógiai Intézet) – Régi zene tanulmányok, specializált mesterképzés
- Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem – Diplomák: zeneelmélet, egyházzene, csembaló és orgona előadóművészet
- Royal Academy of Music, London (Londoni Királyi Zeneakadémia) – Kiegészítő tanulmányok orgonán és egyházzenei területen
- Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (Bécsi Zene- és Előadóművészeti Egyetem) – Kiegészítő tanulmányok orgonán és csembalón
- Eötvös Loránd Tudományegyetem – Iskolai énektanár MA, tanári képesítés és közoktatásvezetői MA képesítés
- Budapesti Műszaki Egyetem: közoktatásvezetői és pedagógus -szakvizsga MA képesítés
Szakmai tapasztalat:
- Egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem, Művészeti Kar, Zeneművészeti Tanszék (jelenlegi munkaviszony, 2004-től)
Tanított tantárgyak: orgona (főtárgy), csembaló (kötelező tárgy), történeti zenei gyakorlatok, korhű előadói gyakorlat, szolfézs, zeneelmélet
- Egyházzenei igazgató, Belvárosi Ferences Templom (2002-től)
- Billentyűs hangszerek karbantartásának szakmai gyakorlatán való részvétel: Greifenberger Institut für Musikinstrumentenkunde (2024)
- Korábbi munkahelyek: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Nyíregyházi Főiskola, Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola, Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium
Versenyek és díjak:
- Győri Nemzetközi Orgonaverseny – 1. helyezett (1998)
- Lorraine-i Nemzetközi Orgonaverseny – 1. helyezett (1999)
- Liszt Ferenc Nemzetközi Orgonaverseny, Budapest – döntős (1999)
- Sweelinck Verseny, Amszterdam – döntős (2014)
- Magyar Állami Ösztöndíj (1995)
- Fischer Annie Ösztöndíj (2000)
- Kari dícséret tudományos publikációs tevékenységért (2006)
- Bach Fesztivál-díj, Budapest Bach Fesztivál (2018)
- Elismerő oklevél a Kulturális és Oktatási Minisztériumtól (2021)
- Tagliavini Gyűjtemény ösztöndíja (2021–2022)
- Nemzeti Kulturális Alap támogatása (2022 és 2024)
További kutatási területek:
- 17–18. századi csembalóművek előadói gyakorlata obligát hangszerekkel
- A basso continuo gyakorlata Bruckner „Kurze Generalbass Regeln” (WAB 258c) fényében
- A csembaló helye a kortárs előadóművészetben – irodalom és interdiszciplináris értelmezési lehetőségek
- Zene és inklúzió: autista emberekkel élve és dolgozva, valamint tanárképzésben is oktatva ez a téma folyamatosan jelen van tudományos munkámban
- A négy időszaki Mária-antifóna (Alma Redemptoris Mater, Regina coeli, Ave Regina coelorum és Salve Regina) billentyűs hangszerre írt feldolgozásai állnak a 15–17. század közötti időszakban, különös tekintettel az előadói gyakorlatra.
Publikációk (az elmúlt 5 év legfontosabb tudományos munkái):
Teljes lista:
CD-felvételek:
- Orlando di Lasso – Lagrime di San Pietro (2011)
- Il Poverello di Christo – Liszt 200 (2012)
- Magyar orgonazene (VTCD 1999)
Fotók: Raffay Zsófia | Minden jog fenntartva.
www.raffayfoto.hu