Tanulmányok:
- Antwerpeni Királyi Konzervatórium – Csembaló mesterszak
- Namuri Királyi Felsőfokú Zene- és Pedagógiai Intézet – Régi zene tanulmányok, specializált mesterképzés
- Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem – Diplomák: zeneelmélet, egyházzene, csembaló és orgona előadóművészet
- Royal Academy of Music, London – Kiegészítő tanulmányok orgonán és egyházzenei területen
- Bécsi Zene- és Előadóművészeti Egyetem – Kiegészítő tanulmányok orgonán és csembalón
- Eötvös Loránd Tudományegyetem – Iskolai énektanár MA, tanári képesítés és közoktatásvezetői MA képesítés
Szakmai tapasztalat:
- Egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem, Művészeti Kar, Zeneművészeti Tanszék (jelenlegi munkaviszony, 2004-től)
Tanított tantárgyak: orgona (főtárgy), csembaló (kötelező tárgy), történeti zenei gyakorlatok, korhű előadói gyakorlat, szolfézs, zeneelmélet
- Egyházzenei igazgató, Belvárosi Ferences Templom (2002-től)
- Billentyűs hangszerek karbantartásának szakmai gyakorlatán való részvétel: Greifenberger Institut für Musikinstrumentenkunde (2024)
- Korábbi munkahelyek: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Nyíregyházi Főiskola, Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola, Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium
Versenyek és díjak:
- Győri Nemzetközi Orgonaverseny – 1. helyezett (1998)
- Lorraine-i Nemzetközi Orgonaverseny – 1. helyezett (1999)
- Liszt Ferenc Nemzetközi Orgonaverseny, Budapest – döntős (1999)
- Sweelinck Verseny, Amszterdam – döntős (2014)
- Magyar Állami Ösztöndíj (1995)
- Fischer Annie Ösztöndíj (2000)
- Kari dícséret tudományos publikációs tevékenységért (2006)
- Bach Fesztivál-díj, Budapest Bach Fesztivál (2018)
- Elismerő oklevél a Kulturális és Oktatási Minisztériumtól (2021)
- Tagliavini Gyűjtemény ösztöndíja (2021–2022)
- Nemzeti Kulturális Alap támogatása (2022 és 2024)
Doktori kutatási témajavaslat:
A doktori fokozat megszerzésére irányuló szabályok és előírások szerint benyújtandó kutatási téma:
A kutatás középpontjában a négy évszakos Mária-antifóna (Alma Redemptoris Mater, Regina coeli, Ave Regina coelorum és Salve Regina) billentyűs hangszerre írt feldolgozásai állnak a 15–17. század közötti időszakban, különös tekintettel az előadói gyakorlatra. A sikeres pályázatot követően e kutatás doktori disszertáció formájában kerülne megvalósításra. A témában 1998 óta végzek kutatásokat.
További kutatási területek:
- 17–18. századi csembalóművek előadói gyakorlata obligát hangszerekkel
- A basso continuo gyakorlata Bruckner „Kurze Generalbass Regeln” (WAB 258c) fényében
- A csembaló helye a kortárs előadóművészetben – irodalom és interdiszciplináris értelmezési lehetőségek
- Zene és inklúzió: autista emberekkel élve és dolgozva, valamint tanárképzésben is oktatva ez a téma folyamatosan jelen van tudományos munkámban
Publikációk (az elmúlt 5 év legfontosabb tudományos munkái):
Teljes lista:
Kutatásaim elhelyezése és hozzájárulási szándékom:
A 15–17. századi Mária-antifónák orgonafeldolgozásainak és előadói gyakorlatának kutatása a történeti zenetudomány és az előadói gyakorlat határterületén helyezkedik el. Célom a korabeli orgonisták interpretációs módszereinek feltárása kéziratok, hangszerek és források elemzésével, hogy a liturgikus és kulturális kontextusba ágyazottan hiteles képet adjak e repertoárról.
A kutatás hozzájárulhat a historikus zenejáték és zeneelméleti ismeretek gazdagításához, valamint gyakorlati útmutatót nyújthat mai előadók számára. Végső célom, hogy munkám inspirálja a zenészeket, oktatókat és közönséget e művek újraértelmezésére.
Mentorok iránti köszönet:
Külön köszönetemet fejezem ki azon mestereim felé, akik tanulmányaim során irányítottak és inspiráltak: David Titterington, Nicholas Danby, Patrick Russill, Gordon Murray és Michaele Radulescu. Később Korneel Bernolet és Ewald Demeyere útmutatása szintén meghatározó szerepet játszott zenei és tudományos fejlődésemben.
CD-felvételek:
- Orlando di Lasso – Lagrime di San Pietro (2011)
- Il Poverello di Christo – Liszt 200 (2012)
- Magyar orgonazene (VTCD 1999)